dijous, de novembre 23, 2006


Publicat al “Eth Quinze”.
(Aran, novembre 2006)












Màrqueting de País

Relacionar tècniques de venda amb País algú li pot semblar com estrany, fins hi tot algú ho pot trobar irreverent. I evidentment no és així, el que passa és que no s’està al dia, perquè tots els països diem-ne civilitzats, de múltiples maneres promocionen les seves coses i també el País com a marca.

A Aran aquest treball de promoció encara és més necessari. D’entrada, perquè durant anys han estat els altres que han marcat la nostra imatge. Han estat les diferents legislacions les que ens han etiquetat, independentment del que se sentien els aranesos durant mil·lennis.

Tots sabem vendre les virtuts del territori, de la seva gent, de la seva infraestructura, dels seus serveis, a més de l’entorn natural de la Val d’Aran, però no tots saben explicar que és això d’Aran. Fins hi tot alguns pensen que no fa falta.

Difondre que Aran és un País és difondre marca. Pels més descreguts, no cal que pensin ni en “pàtria” ni en “política”, simplement que pensin en consolidar marca, en elaborar contingut de marca i en posicionar-nos en relació als demés. Potenciar la imatge del País, ni és partidisme, ni politiqueig, ni és fer costat a cap opció de govern, és una cosa de tots.

Aran és un País i no una comarca. Segur que en tota mena de promocions en marxa, privades i públiques, estan emmarcades sota aquest criteri?.


...