dimecres, de gener 13, 2021

MEMÒRIA HISTÒRICA del FNC (Segona sèrie: 9)

Camí cap el final del 
meu personal homenatge
als 80 anys del Front


Vaig dir que intentaria no donar més la llauna i pels que m’heu demanat com acabaré el meu personal homenatge del Front en aquest blog en la commemoració del 80 anys del partit, us avenço els títols dels futurs posts sobre aquesta temàtica.

Res està cuinat i escrit encara, però porto 50 anys pensant sobre el patrimoni del Front i de memòria -com sempre- faré els 6 escrits finals, que seran aquests:

Les dones, el Front i el Memorial
L’espionatge, els seguiments, les detencions i la presó
L’estratègia unitària antifranquista del Front
El drama de tres dirigents del Front: els Colomines i Cornudella
Per què els del “FN de Ripoll” són uns reaccionaris?
El Front vist pels acadèmics i els webs de divulgació

El lector pot intuir que la memorialística de partit m’atrau, encara que em fa patir perquè no sempre em puc expressar obertament. Amb això vull dir, que tot i aquest final de la meva “Segona Sèrie”, el Front pot sortir posteriorment en qualsevol moment en aquest blog.

Encara més: 

Aquest 2021 celebrarem i publicitarem els “80 + 1 del Front” per consolidar-nos obertament com a Lobby d’Opinió en l’actual política catalana independentista.

La filosofia del Front és haver fet història i contribuir a la història del futur. El missatge permanent del Front és coral, transversal i no personal, per tant tothom hi és convidat per definició.

I com hem fet moltes vegades per facilitar les coses i els pactes, no afavorir protagonismes i que tots ens hi sentim còmodes: Tots ens auto-convoquem, així tots protagonistes.

+++

IMATGE: 
Escultura “Warrior with Shield” (1954) de Henry Moore.