dimarts, de febrer 12, 2013



Sempre que hi ha temàtiques controvertides en els meus textos d’aquest blog rebo tota mena d’e-mails. Alguns són duríssims i s’han d’acceptar com un intercanvi d’opinions, sobretot si són signats. Res a dir.

En el meu posicionament personal sobre la candidata a Degana de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida, sincerament crec que he estat summament diplomàtic, perquè el seu programa electoral no és digna d’una acadèmica i d’una científica de prestigi com és la candidata.

Recordem que aquestes eleccions a Medicina són amb més d’un candidat i seràs les úniques eleccions autènticament competitives de la UdL. I no és cap broma, perquè es defensen dos models de gestió i de valors universitaris totalment contraposats.

Tota la UdL està mirant a Medicina.

Mirem els punts adreçats als estudiants en les seves línees d’actuació que proposa la candidata. Són tres:

-revisió dels plans d’estudi de Medicina, Nutrició i C. Biomèdiques, 
-millorar les pràctiques de Nutrició Humana i Dietètica
-lluitar perquè els alumnes de la nostra facultat rebin la millor formació possible 

Ara no em vingueu a dir que jo m’ho invento i que això no és una volada de coloms enorme i que no concreta res. Només li falta posar “... i vetllarem per la pau al món”.

Si aquesta manera de dir les coses ho fes en algun dels seus estudis científics, no publicaria mai i el IRBLleida li cridarien l’atenció. I com potser que en gestió s’hi atreveixi?

Jo ho tinc claríssim, amb un moment de crisi profunda de la universitat, cap invent, les pràctiques de management que les faci a casa, no es just tornar a tenir algú que va aprenent a conduir mentre ja condueix. Amb la crua experiència de l’últim Cap d’estudis, n’hauríem de tenir més que suficient.

Dir tot això, que no és fàcil, és defensar aferrissadament i amb lleialtat, tant la Facultat com la UdL. No em vingueu ara a fer trampa al domino.