dimecres, de juliol 20, 2005

Quan busques feina al Regne Unit, les anècdotes són a cabassos. Com explicar qui són els aranesos?. I encara més fort, com explicar el treball cultural i la meva inversió privada en una cultura, que per un britànic tauró de brokers, és petita, insignificant i un mal negoci. I a més, li haig d’explicar que jo vaig néixer català, una altra cultura també maltractada. I no... res a veure amb els toros.

En una selecció laboral, no vas a fer proselitisme, busques la feina.

Si en una entrevista de treball, el senyor o la senyora que m’està interrogant, em fot mà, tothom entendria, que jo m’aixeques i els hi poses els punts sobres les is.

Però si és posen reaccionaris, i fan comentaris denigrants sobre les cultures minoritàries, que és per a mi, com posar-me la mà a sobre de forma furtiva i no consentida, no em puc aixecar i fer un escàndol. Fins que t’adones que allò no va per tu, i llavor els engegues, i a més ho fas amb rin-tin-tin: - Carallots, que us moqui la mama!!!.



...