dimarts, d’octubre 05, 2010




.
.
.
.
.
.
.
.
.

La meva particular manera d’homenatjar a Joan Triadú, ha estat anar a la biblioteca i llegir obra seva. M’he aturat en les seves memòries, les titulades “Memòries d’un segle d’or”, publicades fa quasi dos anys.

D’entrada he anat a l’Índex Onomàstic del llibre i he resseguit totes les persones que conec, això m’ha fet reviure moltes batalles, esforços o també renúncies i sacrificis per la militància cultural i política. M’impressiona recordar la meva infantesa i joventut entremig de tota aquesta gent que han estat cabdals de la cultura catalana. De la mà del meu pare, vaig viure moltes activitats de “construcció de país” des de dins, algunes d’elles amb Triadú. (A nivell més domèstic: recordo com vaig ésser alumne del professor Triadú, en les seves classes de català al CICF de Barcelona).

Segur que Joan Triadú ha estat important per la nostra cultura, evidentment d’una manera concreta i particular de veure i viure aquesta cultura, però sense renúncies nacionals i amb ganes de portar cap aquí tot el que era cultura internacional. Entre tanta superficialitat, frivolitat i dogmatisme, tot un luxe. Avui la política partidista, ho deforma tot.


..