NOTA INFORMATIVA de la
direcció
de la revista LO
CAMPUS
i del digital LO CAMPUS DIARI
Com
és sabut per la nostra redacció de premsa, el nostre equip de gestió i els
nostres col·laboradors, l’emergència sanitària i totes les seves conseqüències,
en especial les conseqüències socials, han caigut brutalment sobre el nostre
treball periodístic.
Nosaltres fem un micro-periodisme molt artesanal i les limitacions del nostre equip sènior, més el canvi relacional dins de les universitats, han dificultat i deteriorat la nostra feina.
Fer periodisme universitari sense activitat presencial, ni vida social ni als centres ni a les aules, han portat a unes limitacions que han frenat la sortida de la revista LO CAMPUS, tant en digital com en paper.
Tot i la situació, el digital LO CAMPUS DIARI s’ha reforçat canalitzant “informació de servei” lligada amb la pandèmia i amb les institucions universitàries i sanitàries, també amb temàtiques lligades amb la prevenció i comportaments juvenils respecte l’emergència.
La falta d’informació universitària ha dificultat la premsa universitària.
Però a més aquest tipus de premsa que fem és molt participativa i col·laborativa d’estudiants i professors. La pandèmia ens ha “apagat” les nostres “antenes informatives” dels cursos, dels centres i de les universitats.
Respecte les fons de finançament també s’ha entrat en un cul-de-sac molt difícil de gestionar. La publicitat ha caigut en picat. I la nostra situació jurídica de treball de voluntariat emmarcat en l’associacionisme de la Joint Venture Corporativa entre l’Associació cultural Vivència Aranesa i l’Associació universitària AMICS de LO CAMPUS, ens ha col·locat en un llim per les ajudes públiques de rescat o de compensació. No hi trobem solució.
Abans de la crisis totes les nostres publicacions havien entrat en el camp del voluntariat, excepte l’equip comercial, la crisi ha dinamitat el sistema i la caiguda de la venda de publicitat ha acabat de fer inviable el nostre sistema.
Conclusió: sense continguts periodístics universitaris, sense col·laboradors presencials als diferents Campus, sense “antenes informatives”, sense publicitat i amb un equip sènior paralitzat, precisament perquè tenim la seu principal a la “confinada” ciutat de Lleida, tot ha estat molt difícil.
Malgrat tot: cada dia en plena pandèmia el digital LO CAMPUS DIARI s’ha renovat amb noticies i informació de servei.
Ha arribat l’hora d’acabar les lamentacions i tornar decididament a la feina tothom.
Comencem l’Operació Remuntada de tota la Plataforma Cultural LO CAMPUS amb la seva revista LO CAMPUS per a Catalunya i el seu digital LO CAMPUS DIARI per totes les universitats de parla catalana.
Presentem
els següents ACORDS EDITORIALS, en sintonia de les Associacions que ens donen
suport:
1. Continuem diàriament la publicació del nostre digital LO CAMPUS DIARI. Aquest any no hi ha aturada d’estiu.
2. LO CAMPUS DIARI ha de començar el viatja cap a una “Multi-plataforma de comunicació”, incorporant el més aviat possible el projecte “UNIVERSITAT CREATIVA” sobre les creacions culturals pròpies sorgides a les universitats.
3. La revista LO CAMPUS definitivament deixarà la impressió en paper i entrarà en el format digital. (Excepte en algun número que incorpori una publicitat firal important que necessiti el format paper).
4. Deixem definitivament el número 42 de la revista LO CAMPUS, que estava inacabat tot just començada la pandèmia i que no s’ha publicat. Era un monogràfic sobre el feixisme militant a les universitats. Recuperarem el tema en un altre número.
5. Prepararem un número Especial “Operació Remuntada” de la revista LO CAMPUS. Un número molt participatiu en col·laboracions. Un número que s’ha donar relleu als nostres mini-Suplements ACCIÓ SOLIDÀRIA, CLÀSSICA, “Goodbye Institut”, LO CAMPUS MÈDIC, LO CAMPUS BARRIS, La FRANJA i la Universitat i ER ESTUDIANT.
6. Aquest Especial de LO CAMPUS es preparar durant tot el primer trimestre del nou any acadèmic i sortirà al voltant d’aquest Nadal 2020.
7. Per aquest Especial de LO CAMPUS realitzarem una campanya important de recollida de suports econòmics, de publicitat i amb una campanya de màrqueting comunicacional en les 22 universitats de parla catalana. Restablint i incorporant noves “antenes informatives” en diferents estudis, graus, aules, centres i universitats. S’ha de restablir el voluntariat cooperatiu al voltant d’una premsa universitària lliure i crítica.
Moltes gràcies a tots aquells que sempre han ajudat, malgrat tanta desgracia sanitària i social.
31 de juliol de 2020 / Lleida, Vielha i Barcelona.
+++
IMATGE: Portada del número de la revista LO CAMPUS que no s’ha publicat per la pandèmia.